Game Design

Denne linje er for dig der gerne vil lære at programmere og designe spil og elsker at arbejde med IT, medier og grafik.

I Game Design arbejder vi med alt det der ligger bagved et computerspil, og som bliver brugt i forskellig grad alt efter om det er Counter Strike eller Pacman det handler om.

Vi arbejder med at designe et spil helt fra bunden, med storyboard, levels, spilteori og forløbsdesign. Vi lærer hvordan man programmerer i C# og laver simple spil i Unity.

Game Design på Vittrup Fri Fagskole
Praktisk arbejde

Vi beskæftiger os også med billed- og videoproduktion, sociale medier og hjemmesider, IT  og droner.

Det er os der holder skolens hjemmeside opdateret og os der fikser internettet på skolen hvis der er problemer. Undervisningen er meget praktisk anlagt og rettet mod at afklare den enkelte elev med valg af uddannelse eller job.

Moduler

Game Design linjen er bygget op af fire moduler, der skal skabe en helhed omkring undervisningen og hele forløbet med at eleverne bliver afklaret.

• Fagligt indhold – game design, grafik, programmering, billed- og videoproduktion, IT, hjemmesider, Droner og robotter.
  • Bogligt indhold – dansk, matematik og engelsk bruges i undervisningen.
  • Parat til uddannelse eller job – ”virkeligheden” drages ind i undervisningen i form af praktikker, virksomhedsbesøg, gæstelærere og tværgående projekter.
  • Livsstil – vi arbejder med sundhed og livsstil som game designer.

Hvis du drømmer om en fremtidig ungdomsuddannelse med fokus på IT og spiludvikling er denne linje lige noget for dig.

Game Design på Vittrup Fri Fagskole

Lyder det spændende?