Om Frie Fagskoler

Vittrup Fri Fagskole er én af i alt 13 Frie Fagskoler i Danmark.

Hos os bliver dine interesser dit springbræt til job og uddannelse, fordi mindst hver tredje time er et praktisk fag, hvor du gør noget du interesserer dig for!

Det meste af dagen er du væk fra tavleundervisningen og har hands on på praktiske opgaver sammen med jævnaldrene, der ligesom dig er i gang med det fedeste år af deres liv!

Hvad er en fri fagskole?

På Frie Fagskoler oplever du undervisning på en måde du ikke er vant til! Vi bestræber os på at gøre undervisningen så praktisk og virkelighedsnær som muligt. Vi tror nemlig på at du lærer bedst ved at arbejde praktisk med tingene, og få beskidte fingre.

Frie Fagskoler er altså for dig der gerne vil have en anderledes undervisning og/eller som har brug for at blive afklaret med fremtidige valg af enten uddannelse eller job.

For eksempel laver du mad i et rigtigt storkøkken som i ”Master Chef” med rigtige maskiner, kokkeknive og friske råvarer.

Er du i metalværkstedet er du omgivet af rigtige bukke- og standsemaskiner, svejseværk og masser af jern. Du får beskidte fingre og laver alt fra metallysestager til gokarts.

På Frie Fagskoler kan du komme i erhvervspraktik og afprøve, det du har lært på skolen i et rigtigt arbejde. Du bruger enten erhvervspraktik til at lære mere om dit drømmejob, eller til at blive sikker på dit valg, inden du starter på uddannelsen.

Uanset hvad, så er Frie Fagskoler en perfekt mulighed for at finde ud af, hvad du vil – på en praktisk og sjov måde.

Frie fagskoler – den praktiske vej til uddannelse, arbejde og liv

• Kostskole
  • Almen dannelse, livsoplysning og demokratisk dannelse
  • 1/3 praktisk-faglig undervisning