Håndværk og Erhverv

Linjen er bygget af tre overordnede værksteder.
– Træværksted
– Metal og auto
– Bocart

Du har mulighed for at afprøve alle tre værksteder og finde ud af hvor din interesse er. Hvis du allerede ved hvad du gerne vil, er der her mulighed for at nørde med dit felt og blive dygtig inden du starter på uddannelse.

Denne linje er for dig, der er teknisk anlagt og godt kan lide at bruge hænderne. Linjen er for dig, der elsker at arbejde med træ, mekanik, motorer og jern.
Og for dig der godt kan lide at være kreativ med forskellige værktøjer og materialer i hænderne.

Dig i fokus
På skolen er det dig, der står for at reparere biler og maskiner.

Det er dig, der skal udregne og bygge i forskellige materialer, hvis der skal laves noget på skolen.

Det er dig, der skal udfordre os på, hvad der er muligt at designe og bygge i de forskellige værksteder.

Du er selv med til at skabe undervisningen ud fra de ting, du synes, er spændende.

Undervisning i værkstedet
Undervisningen sker i et tæt samspil mellem det boglige og det praktiske, og du får mulighed for at udfolde de lærte teknikker og kompetencer i praksis, når vi er kreative i værkstederne.

Der anvendes for eksempel matematik i træ- og metalværkstedet, når vi skal konstruere de projekter, vi først tegner og beregner.

Linjens indhold
    • Byggeri – Værkstedsundervisning i arbejdet med træ.
    • Teknik – Værkstedsundervisning i mekanik, smed og industri.
    • Bocart – Reparere og teste skolens Bocarts
    • Livsstil – Fokus på sund aktiv livsstil.
    • Praktisk-boglig – Fokus på praksisnære læringsmiljøer og ”hands-on”.

Lyder det spændende?